CDD ( staat voor Customer Due Diligence )

Customer Due Diligence, oftewel CDD, is een onderdeel wat je niet meer kan missen binnen je integere bedrijfsvoering tegenwoordig. Het staat voor het kennen van de klanten waar je zaken mee doet of wil gaan doen. Je wilt geen zakenrelaties die het voortbestaan van je organisatie of bedrijf in gevaar brengen. Om deze reden is het van belang om zoveel mogelijk vooronderzoek te doen naar je klant, op deze manier ben je er zeker van dat je integriteit geen risico loopt. Customer Due Diligence is een belangrijk onderdeel van je bedrijfsvoering om te voldoen aan de Wet ter voorkoming van witwassen en de financiering van terrorisme, oftewel de Wwft.

Waarom is de wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme belangrijk

De wet Wwft is belangrijk voor veel bedrijven en om deze reden dien je het te integreren in je dagelijkse bedrijfsvoering. Er is tegenwoordig automatiseringssoftware beschikbaar die ervoor zorgt dat je geen uren bezig bent met handmatig onderzoek te verrichten. Met deze software kan je toch aan de geldende wet- en regelgeving voldoen zonder dat je hieraan erg veel tijd kwijt bent. Vaak kun je de benodigde informatie opzoeken met een paar klikken op de knop. De juiste softwareproducten beschermen je bedrijf tegen fraudeurs, je kan je klanten screenen op een eenvoudige manier en de ID bewijzen nagaan op echtheid. Tevens kan je een KvK uittreksel toevoegen aan je persoonlijke klantdossier.

Niemand wil problemen tijdens het zakendoen

Uiteraard zit niemand te wachten op een klant die geld witwast, fraudeurs of terrorisme. Het kan je dagelijkse bedrijfsvoering in gevaar brengen en daarom is deze automatiseringssoftware die tegenwoordig beschikbaar is de beste oplossing om het hoognodige te doen zonder dat dit je erg veel tijd en geld kost. Bedrijven die deze software aanbieden kunnen je tevens bijstaan met advies en je mogelijkheden aanbieden die specifiek gericht zijn op de markt waarin je bedrijf opereert.