Mindfulness Rotterdam

Er zijn veel mensen die de dag volgens bepaalde rituelen uitvoeren. ’s Morgens een broodje kaas, meteen door naar hun werk, na het werk ploffen ze iedere dag weer op de bank en na het avondeten tv kijken, elke dag weer. Is ook jouw dag iedere keer hetzelfde dan is het een juist moment om je in mindfulness te verdiepen. Bij mindfulness leer je om aandacht te hebben voor het “hier en nu”. Wat zie je om je heen en wat hoor je? Zie je de glimlach op het gezicht van dat kindje in de wandelwagen, en zie je dat de bladeren weer aan de bomen komen. Sommige mensen associëren mindfulness met zweverigheid, maar het betekent meer dat je opmerkzaam bent voor je omgeving, je gevoelens en bijvoorbeeld je smaak.

Hoe kun je mindfulness doen?

Bewust leven is niet altijd vanzelfsprekend en zeker niet makkelijk. Hoe vaak gebeurd niet dat je verbaasd bent dat je al op je eindbestemming bent en dit helemaal niet bewust hebt meegemaakt. De wereld wordt steeds sneller en het denken wordt steeds belangrijker. Volwassen, maar ook kinderen raken hierdoor sneller overprikkeld. Het is heel belangrijk om rust in te bouwen. Er zijn veel mindfulnessoefeningen die je hiermee kunnen helpen. Zo is er bijvoorbeeld een hele simpele oefening waar je misschien nooit over hebt nagedacht. Doe maar één ding tegelijk, of doe eens 5 minuten helemaal niets. Voor veel drukke mensen is dit ontzettend lastig. Maar oefening baart kunst.

Praktijk voor mindfulness

Bij mindfulness Rotterdam wordt je begeleid wordt om mindfull te leven. Zeker als je leeft met stress en of net een groot verlies hebt meegemaakt is het raadzaam dat je hiermee geholpen wordt. Door samen uit te zoeken wat het probleem is van je fysieke ongemakken of wat er in je hoofd speelt, kan hierop ingespeeld worden en de oefeningen worden hier op aangepast. Soms wordt er ook acupunctuur of de methode hartcohorentie toegepast. Door deze combinatie kan het herstelproces versnellen.